Κυριακή 15 Ιουνίου 2025
Ένα Επιτυχημένο Marketing Plan
γράφει ο Πέτρος ΚαστορίνηςΟ σημαντικός ρόλος που διαδραματίζουν οι αγώνες μηχανοκίνητου αθλητισμού στη Ελλάδα στον ορισμό, τη διατήρηση και του ενδιαφέροντος του κοινού, ως θεσμοί ψυχαγωγίας απέχει τα μάλα από το προηγμένο και σύγχρονο marketing. Η εξαντλητική μη μεθοδευμένη χρήση των social media, προκαλεί αρνητικό στοιχείο ως προς την προβολή.
Στην εποχή μας που το σύγχρονο marketing είναι μία διαδικασία αντίληψης, σχεδιασμού, υλοποίησης και ελέγχου της προώθησης και ανταλλαγής ιδεών προϊόντων και υπηρεσιών που αποσκοπούν στη κορυφαία επιτευξη επιχειρησιακών στόχων, παρουσιάστηκε μέσο της συνεργασίας ενός νεαρού οδηγού αγώνων karting και μιας μη κερδοσκοπικής εταιρείας, υπεύθυνη για την οικολογική διαχείρισης των ελαστικών τέλους κύκλου ζωής, το πρώτο σοβαρό πρόγραμμα συνεργασίας.
Ο νεαρός οδηγός αγώνων karting Έκτορας Τσέντας που συμμετέχει στους αγώνες της mini (Ηλικία 8-12, ετών!) προηγείται ήδη στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα με 2/2 νίκες στους φετινούς αγώνες (Η δεύτερη επιτευχθηκε σήμερα στην πίστα της Καλαμάτας), έγινε ο άνθρωπος που επέλεξε η Ecoelastika, ως πρωταγωνιστή, στο καινοτόμο πρόγραμμα, εκπαίδευσης και οικολογικής οδήγησης για ένα βιώσιμο μέλλον!
Η Ecoelastika με τον ''οδηγός'' της, Έκτορα Τσέντα συμμετείχε για τρίτη συνεχόμενη χρονιά στην Attica Green Expo, τη μεγαλύτερη περιβαλλοντική έκθεση στην Ελλάδα, που πραγματοποιήθηκε στο Ολυμπιακό Ακίνητο Παλαιού Φαλήρου Τae Kwon Do. Περισσότεροι από 13.000 μαθητές, οικογένειες και πολίτες επισκέφθηκαν την έκθεση και το περίπτερο της Ecoelastika, γνωρίζοντας βιωματικά τον κόσμο της ανακύκλωσης ελαστικών και της Κυκλικής Οικονομίας μέσα από διαδραστικές και εκπαιδευτικές δράσεις ευαισθητοποίησης. Οι επισκέπτες ενημερώθηκαν για τη διαχείριση των ελαστικών τέλους κύκλου ζωής και τη λειτουργία του Συστήματος Εναλλακτικής Διαχείρισης μέσα από διαδραστικά μέσα, εκπαιδευτικά παιχνίδια και καινοτόμες παρουσιάσεις. Την παράσταση ''έκλεψε'' ο πρωταγωνιστής του προγράμματος Έκτορας Τσέντας, που ''δίδαξε'' οδηγώντας σε προσομοιωτή την λογική, οικολογική και ασφαλή οδήγηση!!! Το μέλλον, το περιβάλλον θα είναι καλύτερο αύριο, συνεχίζοντας αυτές τις δράσεις. Η Ecoelastika έκανε την σωστή ''μαρκετιστικη'' κίνηση, έστειλε το μήνυμα στα παιδιά του μέλλοντός μας με ένα παιδί!
Ο σπουδαίος οδηγός, Έκτορας Τσέντας, δεν είναι τυχαίο το ότι ανήκει στην αγωνιστική ομάδα του Σωτήρη Γαλάτση (GSR). Η GSR (Galatsis Sotiris Racing) ''ασκεί'' το σύγχρονο marketing με επιτυχία από το 2017 σε Ελλάδα και Ιταλία. Την επταετία αυτή έχει καθιερωθεί μεταξύ των κορυφαίων ομάδων ανά την Ευρώπη!
Τετάρτη 4 Ιουνίου 2025
Η GSR στο διεθνές στερέωμα!

Κυριακή 18 Μαΐου 2025
Η ιστορία επιστρέφει και ξαναγράφει τα γεγονότα
Η ιστορία όχι απλά επαναλαμβάνεται αλλά αποτυπώνεται ξανά και ξανά σε μία κυκλική επανάληψη. Στην επανάληψη αυτή, διαμορφώνεται και το στίγμα της αξίας της σύμφωνα πάντα με το πρόσωπο, τον ''συγγραφέα'' που την αποτυπώνει!
Πέρασαν 40 χρόνια από την εποχή που το περιοδικό ''Pit'' σελίδα, σελίδα κατέγραφε την ιστορία του ελληνικού motorsport έχοντας πάντα την γνωστή φιλοσοφία του ότι το karting θα αποτελούσε σε βάθος χρόνου, την πηγή νέων σπουδαίων οδηγών που στην συνέχεια θα ανέβαζαν σε επίπεδο τους ελληνικούς αγώνες αυτοκινήτων! Ουδείς την υιοθέτησε, σήμερα όμως ο ''κανόνας'' αυτός είναι! Ας μην παραθέσουμε τα διεθνή παραδείγματα που είναι αδύνατο να καταμετρηθούν. Σε εμάς εδώ, στον τόπο αυτό, με την μίζερη φιλοσοφία του ''ωχαδελφισμού'', των τραγικών οργανωτικά αγώνων, την περιορισμένη γνώση των στελεχών ή την αγνοια των οργάνων να εκδίδουν σωστές αποφάσεις σε πολλές περιπτώσεις που έφτασαν σε αυτούς παρατυπίες οδηγών, μηχανικών, τεχνικών εφόρων η συμπεριφορών κυρίως εξωαγωνιστικών προσώπων, το karting ''περιθωριοποιήθηκε''...
Με την ιδιωτική πρωτοβουλία με μεγαλο-επενδύσεις το υποστήριξε. Πρόσφατο παράδειγμα η πίστα FSi της οικογένειας Τσερανίδη στα Σπάτα Αττικής στην κυριολεξία Ευρωπαϊκό ''κόσμημα''. Ακολουθεί ανάλογη επένδυση στην Βόρειο Ελλάδα από τον Γιώργο Κοσμόπουλο και τους συνεργάτες του. Οι οδηγοί σήμερα καθώς και οι ομαδάρχες-αντιπρόσωποι έχουν ''γήπεδα'' διεθνών διαγραφών να κάνουν παιχνίδι!Στον σημερινό αγώνα που ήταν ο πρώτος για το ελληνικό Italian American Motor Engineering κι έγινε στην σπουδαία νέα πίστα FSi, ένας σπουδαίος οδηγός στην κατηγορία senior, με μία γεμάτη διεθνή καριέρα, σπάνιος χαρακτήρας, νεαρός, πραγματοποίησε ένα εξαιρετικό αγώνα. Ο Μανώλης Λιουδάκης δεν εντυπωσίασε αγωνιστικά μόνο, αλλά έχοντας τα διακριτικά του ''Pit'' που επανεκδόθηκε κατόπιν 40 χρόνων προσέδωσε την ανάλογη υπεραξία στο ιστορικό περιοδικό.
Σάββατο 17 Μαΐου 2025
Όνομα βαρύ... το πιο βαρύ στην ιστορία!
Παρασκευή 16 Μαΐου 2025
Μαζί στην κορυφή!
γράφει ο Πέτρος Καστορίνης
Αρκετές τάσεις προώθησαν την ιδέα των γενεών ως κοινωνία χωρισμένη σε διαφορετικές κατηγορίες ανθρώπων με βάση την ηλικία. Ο όρος γενιά σημαίνει άτομα μέσα σε έναν οριοθετημένο πληθυσμό που βιώνουν τα ίδια σημαντικά γεγονότα μέσα σε μια δεδομένη και διαφορετική χρονικά περίοδο. Οι κύριοι στην φωτογραφία ''διέλυσαν'' κάθε τάση, κάθε ιδέα και κάθε διαφορετικό τρόπο σκέψης δύο ανθρώπων που τους χωρίζει κάτι λιγότερο από μία γενιά.
Χωρίζονται ηλικιακά και ενώνονται μαζί στην κορυφή ''υπηρετώντας'' από διαφορετικές θέσεις το motorsport. Και οι δύο από το παρελθόν διαπρέπουν όπως και σήμερα σε Ελλάδα και εξωτερικό στους τομείς τους. Ο ένας εκπαιδεύοντας μεγαλώνει σπουδαίους οδηγούς αγώνων και ο πιο ηλικιωμένος εκπαιδεύει την αισθητική των ανθρώπων με τις μοναδικές εικόνες του που δημιουργούνται μεν μέσα motorsport αλλά αποτελούν έργα τέχνης.
Κυρίες και κύριοι, ο Γιάννης Αντωνιάδης (Formula K Hellas) και ο Νίκος Μήτσουρας (Reporter Images) που τους ενώνει και μία πλούσια αλληλοεκτίμηση!
Σάββατο 10 Μαΐου 2025
Η κορυφαία επιλογή των οδηγών karting και rally... σε προσφορά!
Στο 30ο χρόνο από την ίδρυση της Racing Star η συνεχής εξέλιξη, η παρουσίαση νέων προϊόντων, η αντιπροσώπευση νέων ποιοτικών brand συνεχίζεται. Όπως συνεχίζονται και οι προσφορές για την 30η επέτειο της Racing Star. Συνδυάζοντας την ιστορική επέτειο των 100 χρόνων από την δημιουργία στο Ιλινόις των Ηνωμένων Πολιτείων του εργοστασίου της Bell, προσφέρει σε εξαιρετική τιμή τα κράνη KC7CMR και Μag Rally Titanium. Δύο σπουδαία κράνη με την σπάνια ποιότητα Bell που απευθύνονται σε δύο διαφορετικές ηλικίες οδηγών και σε δύο διαφορετικά είδη αγώνων! Το Bell KC7CMR αποτελεί την πρώτη επιλογή για του νεαρούς οδηγούς αγώνων karting και το Bell Μag Rally Titanium την κορυφαία επιλογή των οδηγών αγώνων rally!
Η Racing Star που βρίσκεται Φραντζή 94, στο Νέο Κόσμο (210.901.1424) διαθέτει πάντα τεράστιο στοκ από τα προιοντα που αντιπροσωπεύει σε όλα τα μεγέθη και σε όλους τους κωδικούς χρωμάτων. Ο ιδρυτής της Racing Star Nίκος Κουτσουδάκης (Φωτ.) βρίσκετε εκεί να προσφέρει με τις γνώσεις του και την πολύχρονη εμπειρία του κάθε αναγκαία πληροφορία λη συμβουλή! Αξίζει τον κόπο να επισκεφθείτε το κατάστημα που είναι οργανωμένο, διαθέτει τα πάντα και μπορείτε να επιλέξετε ότι επιθυμείτε. Για όσους μένουν εκτός Αθηνών το www.racingstar.gr, σας 'ταξιδεύει' σε μία εύκολη 'ιντερνετική' αγορά!
Bell Sports, η ιστορία: Η εταιρεία ξεκίνησε το 1923 ως "Bell Auto Parts", που ονομάστηκε από την τοποθεσία της στο Bell της Καλιφόρνια. Παρήγαγε τα πρώτα του κράνη αγωνιστικών αυτοκινήτων το 1954. Το 1968 η Bell παρουσίασε το μοντέλο Star της, το πρώτο full-face κράνος μοτοσυκλέτας στην αγορά το 1968 και το 1971, ο Bell παρήγαγε το πρώτο full-face κράνος μοτοσυκλέτας εκτός δρόμου. Η Bell κατασκεύασε το πρώτο της κράνος παραγωγής το 1954. Ήταν αποτέλεσμα μηνών έρευνας και ανάπτυξης. Μέχρι το 1956, οι πωλήσεις κράνους ήταν πολύ πάνω από τις προβλέψεις. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία της Bell Helmet Company ως θυγατρικής της Bell Auto Parts. Το 1980, η εταιρεία συγχωνεύτηκε με τον κατασκευαστή κράνους αμερικάνικου ποδοσφαίρου Riddell για να σχηματίσει το "Bell-Riddell". Το τμήμα μοτοσυκλετών Bell-Riddell πουλήθηκε το 1991 και έγινε "Bell Helmets". Τα κράνη τους Bell καταχωρήθηκε ως το ασφαλέστερο οδικό κράνος full-face μετά από δοκιμή από την ανεξάρτητη ομάδα Αξιολόγησης Καταναλωτών και Αξιολόγησης των Κρανών Ασφαλείας της Αυστραλίας.
Τετάρτη 9 Απριλίου 2025
Μεγάλη διεθνής νίκη του Έλληνα Πρωταθλητή!
Η αθλητισμός στη πράξη δεν είναι ένα απλό, νοητικό επίπεδο. Ιδιαίτερα όταν ένας νεαρός αθλητής του motorsport αντιμετωπίζει την κάθε δράση στο όριο των δυνατοτήτων του. Είναι μια διαδικασία προόδου που του επιτρέπει να παρουσιάζεται ολοκληρωμένος και το να γίνεται κάθε δευτερόλεπτο, κάθε δέκατο του δευτερολέπτου, καλύτερος. Ένας δεκαεξάχρονος οδηγός αγώνων karting, κάνοντας μάλιστα διεθνή καριέρα αλλάζει ριζικά τη ζωή του. Αλλάζει τη ζωή του όχι μόνο από τις αγωνιστικές ανάγκες, αλλά απο τις απαραίτητες ενέργειες έξω από τις πίστες, γυμναστική-φυσική κατάσταση, διατροφή, ταξίδια... Περιορισμένο χρόνο για προσωπική ζωή απ' την στιγμή που ότι του απομένει τον αφιερώνει στα μαθήματά του!
Ο αθλητής-οδηγός αγώνων karting Μανώλης Λιουδάκης γεννήθηκε στις 29 Μαΐου του 2008. Άρχισε να ασχολείται με τους αγώνες karting στην εποχή (2020) του κορονοϊού. Δουλεύοντας σκληρά αυτά τα πέντε χρόνια, στέφθηκε Πρωταθλητής Ελλάδος και κατέκτησε δύο Πανελλήνια Επαθλα! Σημαντικό είναι πως πέρα από τις εθνικές διακρίσεις ο Μανώλης Λιουδάκης ανοιξε τα φτερά του και στις διεθνείς πίστες! Οι διεθνείς διακρίσεις δεν άργησαν να έρθουν... και ως Έλληνας αθλητής, ο Μανώλης Λιουδάκης στις αποσκευές του και στον πίνακα κάθε διεθνούς αγώνα που συμμετέχει, αναλογικά φέρει αυτό το τιμητικό βάρος ως ''σημαιοφόρος''. Τιμά την χώρά του αναλογίζοντας το ιστορικό παρελθόν της πατρίδας του! Αυτό είναι μεν τιμητικό για ένα σπουδαίο αθλητή, για ένα όμως δεκαεξάχρονο το φορτίο ευθύνης μεγάλο!
Ο μεγάλος αθλητής δεν πτοείται. Με την ελληνική σημαία στις αποσκευές του και με το ελληνικό πείσμα στην κορύφωσή του,ο Μανώλης Λιουδάκης την επομένη της εκδήλωσης της απονομής των Πρωταθλημάτων, ταξιδεύει στην Ιταλία. Στην πίστα του ''Καστελέτο'' στην περιοχή της Λομβαρδίας της Ιταλίας βρίσκεται αντιμέτωπος με 34 οδηγούς-συναθλητές του. Οδηγοί που ήδη βρίσκονταν εκεί, προετοιμαζόμενοι! Η ''απονομή'' στέρησε από τον έλληνα οδηγό, δύο μέρες προπόνηση! Όμως η ψυχή του Μανώλη Λιουδάκη, η ικανότητά του, το σπουδαίο ταλέντο του δεν μπορούσε να περιοριστεί... Τερματίζει πρώτος και η Ελληνική σημαία κυματίζει για μία ακόμα φορά σε διεθνή αγώνα karting.
''...Η χώρα μας είναι πάνω απ’ όλα. Θέλω να εκπροσωπώ με τιμιότητα την Ελλάδα στο εξωτερικό, να πάω τη σημαία της Ελλάδας μας πιο ψηλά...'' Είχε δηλώσει ο Μανώλης Λιουδάκης σε περσινή του διεθνή επιτυχία. Η εθνικη ευαισθησία ενός νεαρού που πιστώνει στην νέα γενιά μας πως το αυριο σε τούτη τη χώρα θα είναι πάντα καλύτερο...
Τρίτη 25 Μαρτίου 2025
Αξιολογώντας τις ειδήσεις!
γράφει ο Πέτρος ΚαστορίνηςΟι ειδήσεις είναι σημαντικές επειδή λειτουργούν ως ιστορικό αρχείο. Τα έντυπα μέσα ενημέρωσης καθώς και οι διαδικτυακές πηγές ειδήσεων, παρέχουν μια συνεχή περιγραφή του τι συμβαίνει. Ωστόσο, λειτουργούν και ως καταγραφή των όσων έχουν συμβεί στο παρελθόν. Ιστορικοί, ερευνητές, ακαδημαϊκοί και φοιτητές μπορούν να χρησιμοποιήσουν πηγές ειδήσεων ως τρόπους για να μάθουν για γεγονότα που έχουν συμβεί στο παρελθόν. Αυτός είναι ένας βασικός λόγος για τον οποίο τα νέα είναι σημαντικά. Εκτός από μια επισκόπηση του παρελθόντος, οι ειδησεογραφικές πηγές παρέχουν επίσης σχολιασμό γεγονότων που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι ιστορικοί για να δουν πώς οι άνθρωποι εκείνη την εποχή κατανοούσαν τι συνέβαινε. Για να μην μακρυγορούμε με το μάθημα (Je garde le sens de l’humour) της... ειδησεογραφικής ''μακροοικονομίας'', ας εστιάσουμε:
To https://kartisidea.blogspot.com/, είναι το μοναδικό αποκλειστικά μέσο ενημέρωσης για το karting, Εν Ελλάδι. Ο υπογράφων βρέθηκε τον Μάιο του 1973, στον πρώτο επίσημο αγώνα karting που έγινε στην Ελλάδα και από τότε, την εξέλιξη-αναπτυξη του σπορ στην Ελλάδα την χαρακτηρίζουν έξι εποχές. Μετά τον πρώτο αγώνα που πραγματοποιηθηκε στην μικρή πίστα της Βαρυμπόπης (Ωμπέρζ), το αγωνιστικό σκηνικό μεταφέρθηκε στην πίστα του Αγιου Κοσμά, στην παραλία απέναντι από το αεροδρόμιο! Η μόλις 390 μέτρα πίστα φιλοξένησε τους αγώνες μέχρι τις αρχές του 1980. Ήταν η πρώτη ουσιαστικά εποχή του αγωνιστικού karting. Η πίστα συγκέντρωνε το ενδιαφέρον όσων ήθελαν να ασχοληθούν με το σπορ, παράλληλα με το πρόγραμμα των αγώνων που περιελάμβανε εννιά αγώνες την σαιζόν! Το σημείο της πίστας ήταν πραγματι το σημαντικότερο στοιχείο προβολής. Στους αγώνες με τα κωμικά για την εποχή μέσα ασφαλείας, γύρω από την πίστα μία ανθρωπο-μπαριέρα παρακολουθούσε τους αγώνες!
Η δεύτερη εποχή χαρακτηρίστηκε ως αρνητική, η πίστα του Αγιου Κοσμά κλείνει και το ενδιαφέρον πέφτει κατακόρυφα. Αναζητούνται λύσεις για την διεξαγωγή των αγώνων, τα πάρκινγκ του Ολυμπιακού Σταδίου και του λιμανιού της Ραφήνας ναι μεν προσφέρουν μία λύση, που όμως δεν αποτελεί στοιχείο εξέλιξης του σπορ. Το 1983 το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Karting διεξάγεται στη πρώτης γενιάς πίστα στο Ρύσιο της Θεσσαλονίκης και περιλαμβάνε τρεις διπλούς αγώνες. Είναι φανερό. με τον μικρό πια πυρήνα τον οδηγών από την πρωτεύουσα, ήταν αδύνατο οικονομικά να αντέξουν οι οδηγοί τα πολυέξοδα ταξίδια στην επαρχία. Το karting στην Ελλάδα για δεύτερη φορά αντιμετωπίζει την ασθένεια του μαρασμού!
Από την Θεσσαλονίκη, την Κατερίνη και Λάρισα που στο μεταξύ έχουν αποκτήσει πίστες, καθώς και στα πάρκινγκ όπως προείπαμε το karting πορεύεται ως και την επόμενη εποχή του. Το πολυπόθητο όνειρο όλων, πραγματοποιείται! Στην Αθήνα, στον Ασπρόπυργο ο άνθρωπος που έχει προσφέρει στο karting από όλους τους ρόλους του οδηγού, του μηχανικού, του κατασκευαστεί, του δασκάλου φτιάχνει πίτσα! Ήταν πλέον 1987, ο Παναγιώτης Φαμπιάτος υποδέχεται στην πίστα του, τους ''στερημένους'' Αθηναίους οδηγούς. Το γεγονός είναι τεράστιο, βρισκόμαστε στην τρίτη εποχή του σπορ στην Ελλάδα. Η ανάπτυξή του είναι ραγδαία! Παράλληλα με τον Ασπρόπυργο και η νέα πίστα στην Καλαμάτα αποτελούν πεδίο ενός ισορροπημένου προγράμματος αγώνων. Πολλοί νέοι οδηγοί εμφανίζονται προκαλώντας έτσι αρκετούς επιχειρηματίες να επενδύσουν σε νέες αντιπροσωπείες ειδών karting.
Το 1983, ο Γιώργος Δρακόπουλος, δέκα χρόνια από την χρονιά που κατέκτησε το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Karting (Αυτό που όλοι οι αγώνες έγινα στην Θεσσαλονίκη) κατασκευάζει την πίστα στις Αφίδνες. Το karting στην τέταρτη εποχή αναπτυξης. Ως ''Kartodromo'' η πίστα των Αφιδνών έμελλε να γίνει σημείο αναφορά για τις πίστες στην Ελλάδα ως και σήμερα. Η επόμενη εποχή, η πέμπτη μπορεί να μην είχε μεγάλη διάρκεια είχε όμως τεράστια ώθηση στην εξέλιξη του σπορ. Η νέα πίστα στον Άγιο Κοσμά, στο μικρό χρόνο που προσφέρθηκε ως αγωνιστικός χώρος, συνέβαλε στο να προσεγγίσουν το σπορ πολλοί νέοι φίλοι!
Και φτάσαμε στο σήμερα... Είναι η έκτη εποχή, όχι γιατί σημαντικές πίστες (Σημ.: Στον πυρήνα τον οδηγών) άλλαξαν πορεία εξέλιξης του σπορ στον τόπο μας αλλά γιατί είναι συνδυασμός. Συνδυασμός της ''ποιότητας'' της νέας πίστας με την συγκεκριμένη εποχή! Ο κορεσμός από την ''ηλικία'' της πίστας των Αφιδνών και της πίστας του αυτοκινητοδρομίου των Μεγάρων, είχε δημιουργήσει μία συνήθεια. Το νέο πάντα κάνει την διαφορά. Ειδικά όταν αποτελεί κάτι ξεχωριστό. Η πίστα FSi στα Σπάτα της οικογένειας Τσερανίδη αποτελεί ένα απόλυτα τέλειο έργο. Με διεθνείς προδιαγραφές και πεντάστερους περιβάλλοντες χώρους. Είναι σαφές πως αποτελεί την απαρχή για την νέα προσπάθεια εξέλιξης. Στην νέα πίστα, που τα άτυπα εγκαίνια έγιναν με την διεξαγωγή του πρώτου γύρου του φετινού Πανελληνίου Πρωταθλήματος, θα προσεγγίσει -είναι βέβαιο- νέους φίλους του σπόρ. Οφείλουμε όλοι αυτή την φορά να προστατεύσουμε το karting, σε αυτή την έκτη του εποχή, για να δούμε να γεμίζουν οι κατηγορίες με συμμετοχές!
Πέμπτη 16 Ιανουαρίου 2025
Κοινή επιθυμία σε διεθνή ορίζοντα!
Το 2019,συναντήθηκαν για πρώτη φορά μαζί. Ο Σωτήρης Γαλάτσης κάνει τα πρώτα του βήματα ως επιχειρηματίας, ιδρυτής της ομάδας GSR (Galatsis Sotiris Racing) και ο ούτε καν 14 χρονών φέρελπις οδηγός αγώνων karting Αλέξανδρος Παπαευθυμίου αρχίζουν την συνεργασία τους.
Συνεργασία που εξελίχθηκε με το απόλυτα επιθυμιτό αποτέλεσμα! Το 2020 η GSR με τον νεαρό οδηγό κατακτά τον πρώτό της Εθνικό τίτλο (Στην κατηγορία Junior) και ο Αλέξανδρος ''ράβει'' στην φόρμά του το πρώτο αστέρι, ''δήλωση'' της κατάκτησης του Πανελληνίου Πρωταθλήματος 2020 στην κατηγορία του. Τα χρόνια περνούν τόσο γρήγορα, όπως τα δευτερόλεπτα στην πίστα... Ο Σωτήρης Γαλάτσης ''εκτοξεύει'' επιχειρηματικά την GSR και εκτός συνόρων με απίστευτη δράση στην Ιταλία. Ο φέρελπις οδηγός αγώνων, Αλέξανδρος Παπαευθυμίου δουλεύοντας σκληρά σε αγώνες CarCross, είναι πλέον οδηγός αγώνων,αφού ήδη μετά από σπουδαία τεστ, θα οδηγήσει στο στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ!!! Σωτήρης Γαλάτσης και Αλέξανδρος Παπαευθυμίου, συναντώνται και πάλι μαζί και προκύπτει νέα συνεργασία! Παράλληλα με τις αγωνιστικές υποχρεώσεις του νεαρού οδηγού στους αγώνες Ράλυ, ως στέλεχος και σε ρόλο ευθύνης ο Αλέξανδρος Παπαευθυμίου θα δραστηριοποιείται και στο παράρτημα της GSR στην Ιταλία! Και οι δύο εκπλήρωσαν την κοινήτους επιθυμία να ΄΄δουλέψουν'' από κοινού προσφέροντας τις γνώσεις τους σε νέους ανθρώπους καθώς και σε ήδη οδηγούς karting να γίνουν ακόμα καλύτεροι!
Τετάρτη 20 Νοεμβρίου 2024
Η αρχή μίας χορηγίας!
Η αρχή μιας χορηγίας από σπουδαίο ανά τον κόσμο brand, προκαλεί τη βελτίωση των αντιλήψεων σχετικά με την ίδια τη χορηγία από τους καταναλωτές, αλλά και της γενικότερης στάσης προς την εταιρεία-υποστηρικτή. Ουσιαστικά, αυτή η σχέση προκύπτει από τις αλλαγές των καταναλωτών με τον υποστηρικτή, συνδέοντας τα θετικά συμπεράσματα των καταναλωτών για τη χορηγία με τις αξιολογήσεις της επωνυμίας του brand.
Όλα αυτά, ως κανόνας είχαν αρκετό χρόνο να συνδυαστούν στο Ελληνικό motorsport. Είναι γεγονός πως μεγάλο brand εκτός από τα σχετικά με την αυτοκίνηση, έχει να εμφανιστεί στη Ελλάδα αρκετό καιρό. Το ιδιαίτερο δε είναι πως το χορηγούμενο πρόσωπο, είναι δεκαεπτάχρονος οδηγός αγώνων που η εμπλοκή του αρχίζει πριν μία δεκαετία από αγώνες karting και σήμερα, συμμετέχει στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα CrossCar 2024 καθώς και στο αντίστοιχο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα.
Ας δούμε όμως πως και γιατί προκύπτει αυτή η χορηγία, από την δημοσίευση της εταιρείας στα social media: ''...Ως χορηγοί του Αλέξανδρου Παπαευθυμίου, είμαστε ενθουσιασμένοι να ανακοινώσουμε τη συμμετοχή του στο FIA European Autocross Championship καθώς και στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα CrossCar 2024. Ο Αλέξανδρος έχει δείξει απίστευτη αφοσίωση και ταλέντο, και πιστεύουμε ότι είναι έτοιμος να αντιμετωπίσει την κάθε δυσκολία που απαιτούν οι αγώνες αυτοί. Eκτιμούμε το πάθος, την ακρίβεια και την καινοτομία – αξίες που ο Αλέξανδρος ενσαρκώνει τόσο στην πίστα όσο και εκτός αυτής!..''
Με την Nolte Kitchens Greece, ο Αλέξανδρος Παπαευθυμίου συνεχίζει κι ονειρεύεται για την επόμενη μέρα του στο motorsport. Επόμενο αγωνιστικό βήμα του Αλέξανδρου ο 5ος Γύρος του Πανελλήνιο Πρωτάθλημα CrossCar 2024 που θα γίνει το ερχόμενο Σαββατοκύριακο 23/24 Νοεμβρίου στην πίστα της Ανάβρας του Δήμου Σοφάδων.
Τετάρτη 2 Οκτωβρίου 2024
Tο τιμητικό βάρος ως ''σημαιοφόρος''!
Στους Ολυμπιακούς Αγώνες, η Ελληνική Ολυμπιακή ομάδα ανοίγει την παρέλαση των αθλητών. H Ελληνική σημαία μπαίνει πρώτη. Με αυτόν τον τρόπο, το Ολυμπιακό Κίνημα αναγνωρίζει τη συμβολή της χώρας μας τόσο σε ό,τι αφορά τη σύλληψη της ιδέας της τέλεσης των Αγώνων, όσο και τον καθοριστικό ρόλο της στην αναβίωσή τους.
Και ορθά. Το 1896 ο ελληνικός λαός, πένης και καθημαγμένος, γεωγραφικά στρυμωγμένος σε μία άκρη της Ευρώπης, φιλοξένησε την ανθρωπότητα, δίνοντάς της την ευκαιρία να συμμετάσχει σε μία γιορτή Ειρήνης και Πολιτισμού. Το Ολυμπιακό Κίνημα και οι αξίες του, παρά τα πλήγματα που υπέστη ιστορικά και παρά την ακραία εμπορευματοποίησή του, παραμένουν μέχρι σήμερα αναλλοίωτα, διαχρονικά και επίκαιρα. Οι Έλληνες, ως Έθνος και ως Λαός, εκπροσωπούμενοι από τις Ελληνίδες αθλήτριες και τους Έλληνες Αθλητές, είναι οι φορείς και οι θεματοφύλακες των αξιών και των παραδόσεων του Ολυμπισμού.
Και εκτός Ολυμπιακών αγώνων η ελληνική σημαία δεν εκπροσωπεί μόνη τη χώρα μας, αλλά μπαίνοντας σε κάθε διεθνή συνάντηση, αθλητικού ή πολιτιστικού θεσμού ανοίγει τις πύλες σε όλους τους συμμετέχοντες σε οποιαδηποτε δράση, υπενθυμίζει τις αρχές και τις αξίες, με τις οποίες θα πρέπει να αγωνιστούν και εξασφαλίζει την ιστορική συνέχεια των αγώνων, από την αρχαιότητα, το πέρασμά τους στη νέα εποχή, το 1896 μέχρι σήμερα και στο διηνεκές.
Ο αθλητής-οδηγός αγώνων karting Μανώλης Λιουδάκης γεννήθηκε στις 29 Μαΐου του 2008. Άρχισε να ασχολείται με τους αγώνες karting στην εποχή (2020) του κορονοϊού. Δουλεύοντας σκληρά αυτά τα τέσσερα χρόνια, στέφθηκε Πρωταθλητής Ελλάδος και κατέκτησε δύο Πανελλήνια Επαθλα! Σημαντικό είναι πως πέρα από τις εθνικές διακρίσεις ο Μανώλης Λιουδάκης ανοιξε τα φτερά του και στις διεθνείς πίστες! Οι διεθνείς διακρίσεις δεν άργησαν να έρθουν... και ως Έλληνας αθλητής, ο Μανώλης Λιουδάκης στις αποσκευές του και στον πίνακα κάθε διεθνούς αγώνα που συμμετέχει, αναλογικά φέρει αυτό το τιμητικό βάρος ως ''σημαιοφόρος''. Τιμά την χώρά του αναλογίζοντας το ιστορικό παρελθόν της πατρίδας του!
Για το 2024, προηγείται ήδη μετά τον δεύτερο γύρο του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Karting, στην κατηγορία Senior. Στην ίδια κατηγορία ως Ελληνική (!!!) συμμετοχή βρίσκεται ψηλά στην βαθμολογία ως αυτή την στιγμή στο Ιταλικό Πρωτάθλημα! Συνδυάζοντας του συνεχομενους τίτλους που κατέκτησε, την σημερινή βαθμολογική κατάσταση, την διεθνή του πορεία υπέβαλε αίτημα στην Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδας για να εκπροσωπήσει την χώρά μας στο FIA Motorsport Games. H σκέψη του Έλληνα αθλητη-οδηγού αγώνων karting Μανώλη Λιουδάκη, σε αναμονή της απόφασης της Ομοσπονδίας, δεν περιορίζεται απλά και μόνο στο αγωνιστικό μέρος.
''...Η χώρα μας είναι πάνω απ’ όλα. Θέλω να εκπροσωπήσω με τιμιότητα την Ελλάδα στο εξωτερικό και θέλω να πάω τη σημαία της Ελλάδας μας πιο ψηλά...'' Δηλώνει ο μαθητής της δευτέρας Λυκείου Μανώλης Λιουδάκης. Η εθνικη ευαισθησία ενός νεαρού που πιστώνει στην νέα γενιά μας πως το αυριο σε τούτη τη χώρα θα είναι πάντα καλύτερο!
Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου 2024
Μικραίνει την απόσταση της Ελλάδας από την... Ευρώπη!
Οι διαφορές μεταξύ της Ελληνικής πραγματικότητας και του προηγμένου σχεδιασμού με στόχο την εξέλιξη του σπορ των Ευρωπαίων, δεν περιορίζεται μόνο στην ιστορία και στην εξαιρετική φιλοσοφία-κουλτούρα που έχει διαμορφώσει τους ανθρώπους. Οι διαφορές είναι τεράστιες σε θέματα εκπαίδευσης και υποδομών. Εκπαιδευση που δυστυχώς δεν προσφέρεται στην χώρά μας, με την ευθύνη των ανθρώπων που προκηρύσουν μεν θεσμό Junior CrossCar, αδιαφορώντας για την μαθητεία των μικρών οδηγών και για το που και πως θα εξελίσσονται στην πράξη, οδηγώντας!
Χαρακτηριστικό παράδειγμα του Αλέξανδρου Παπαευθυμίου, ξεκίνησε από το karting κι έφτασε να συμμετέχει στο Championnat d'Europe de CrossCar, ξεπερνώντας μόνος κάθε δυσκολία που προκύπτει από δύο εντελώς διαφορετικές μορφές αγώνων. Ασφάλτινη πίστα το karting, χωμάτινη το CrossCar. Άλλο το ένα, εντελώς διαφορετικής οδηγικής φιλοσοφίας το άλλο! Και δεν έφτανε μόνο αυτό. Στην Ελλάδα, στο φορμουλάκι CrossCar χρησιμοποιείται κινητήρας 600 κ.εκ. και στους αγώνες του Championnat d'Europe, διαφορετικό (!!!) σασί, με κινητήρα 850 κ.εκ. αναγνωρισμένο -σωστά!- από την Παγκόσμια Ομοσπονδία! Κι εδώ ένα νέο πρόβλημα που καλείται να λύσει στις ολιγόλεπτες ελευθερες δοκιμές, σε άγνωστη πίστα ένας νεαρός οδηγός! Είναι σαφές από την στιγμή που εκδίδεται άδεια από την Ελληνική Ομοσπονδία, για ένα διεθνή θεσμό, να φροντίσει για την ασφάλεια και την εξοικείωση των οδηγών-αθλητών της, να εναρμονίσει τους κανόνες σύμφωνα με τις διεθνείς προδιαγραφές!
Όλα αυτά κλήθηκε να αντιμετωπίσει ο Αλέξανδρος Παπαευθυμιου στην πρώτη του δοκιμασία στο Championnat d'Europe de CrossCar 2024. Συνιπολογίζοντας την εμπειρία των Γάλλων στην μορφή αυτών των αγώνων, το ταλέντο των Ισπανών και το πλούσιο ιστορικό επιτυχιών των Τσέχων, ο Έλληνας οδηγός ''μπήκε'' στην πίστα ως μικρός ''Δαβίδ''. Χρειάστηκε λίγο χρόνο να ''στήσει'' στο δρόμο το νέο του CrossCar-FIA, οδήγησε σβέλτα στις μικρής διάρκειας ελεύθερες δοκιμές απλώνοντας το πηγαίο ταλεντο στην πίστα. Και ενώ είχε εκμηδενίσει τις διαφορές μεταξύ Ελληνικής πραγματικότητας και ενός μεγάλου διεθνή αγώνα, συνάντησε και τις ατυχίες. Δυστυχώς το motorsport είναι ανελέητο στις ατυχίες και φειδωλό στην διάκριση. Την μία στην πρώτη στροφή έπεσαν δύο-τρεις πάνώ του και τον έθεσαν εκτός και στην επόμενη προκριματική σειρά το τιμόνι του CrossCar παρουσίασε βλάβη, ευτυχώς σε σημείο που τα χιλιόμετρα ήταν λίγα! Έτσι η πρώτη συμμετοχή του Αλέξανδρου στο Championnat d'Europe de CrossCar, έκλεισε με το θετικό πρόσημο πως την επόμενη φορά όλες οι διαφορές μεταξύ Ελληνικής πραγματικότητας και Ευρωπαϊκής θα είναι λυμένες από πριν και ο νεαρός οδηγός θα εκδηλώσει αυτό που μπορεί, αυτό που όλοι στην πίστα διαπίστωσαν έστω με τους λίγους γύρους που καταφερε να κάνει! Πως αυτό το παιδί από την Ελλάδα, είναι ένας σπουδαίος οδηγός!
Ο Αλέξανδρος Παπαευθυμίου προέρχεται από το karting, έχοντας κατακτήσει δύο Πανελλήνιους τίτλους (Πρωτάθλημα 2020 και Κύπελλο 2017) και την εμπειρία των διεθνών αγώνων από την συμμετοχή του στο FIA Karting Academy Trophy Academy 2021 μεταπήδησε στο CrossCar με κόουτς τον Βαγγέλη Σωτήρχο (Semog Greece). Άμεση ήταν η προσαρμοστικότητα του Αλέξανδρου απο την ασφαλτινη πίστα του karting στην χωμάτινη απαιτητική του CrossCar. H αμεσότητα έφερε σύντομα εξαιρετικά αποτελέσματα, κορυφαίες επιδόσεις και την προσέγγιση χορηγού προκειμένου να ακολουθήσει τον θεσμό του FIA European Autocross Championship. Η Nolte Kitchens Greece, κορυφαία γερμανική εταιρεία κατασκευής επίπλων κουζίνας συμπορεύεται ως χορηγός με το νεαρό οδηγό στο διεθνή του οδοιπορικό.
Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου 2024
Το μεγαλείο της σημαίας!
Η σημαία το σύμβολο που ενσαρκώνει συναισθήματα και που εμφανίζεται σε όλα τα πιθανά και απίθανα σημεία, από τα πεδία των μαχών μέχρι τα σπίτια, τους αθλητικούς χώρους. Η σημαία μας, η γαλανόλευκη που προκαλεί τόσο έντονες και φορτισμένες συναισθηματικές καταστάσεις, να συμβολίζει τόσα πολλά πράγματα, να εξάρει την αγάπη μας για την χώρά μας!
Ο δεκαεπτάχρονος οδηγός αγώνων CrossCar Αλέξανδρος Παπαευθυμίου ταξιδεύει για την Γαλλία για να εκπροσωπήσει την Ελλάδα σε τεράστιο θεσμό του διεθνούς motorsport. Το FIA European Autocross Championship που πραγματοποιείται το ερχόμενο Σαββατοκύριακο στην πίστα Saint Igny de Vers στην Ανατολική Γαλλία! Εκεί θα συναντηθούν οι κορυφαίοι οδηγοί CrossCar της Ευρώπης σε ένα αγώνα που αποτελεί την πρεμιέρα του Αλέξανδρου στον φετινό θεσμό.
Μία μέρα πριν ''πετάξει'' για την Γαλλία, (Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου) ο σπουδαίος Έλληνας οδηγός, Αλέξανδρος Παπαευθυμίου, πραγματοποίησε χωρίς κανένα απρόοπτο την τελευταία του προπόνηση-δοκιμή στην πίστα ''Διαδρόμιο'' στο Σπαθοβούνι, στη χωμάτινη αυτή πίστα δίπλά στην Κόρινθο που την χαρακτηρίζουν ως την ''μητέρα'' του συγκεκριμένου σπορ. Σε αυτήν την πίστα πριν δύο χρόνια ο νεαρός Αλέξανδρος, έκανε τους πρώτους του γυρους σε χωμάτινο ''τερέν'' κι έτσι συνδεθηκε με ερωτική σχέση με το CrossCar.
To απρόοπτο εμφανίστηκε όταν δύο σπάνιοι άνθρωποι του Ελληνικού motorsport oι Κορίνθιοι Aνδρέας Μπάσδελης και ο Άρης Τσάτσαρης (Και οι δύο επιχειρηματίες της περιοχής) σε μία έντονα συγκινητική στιγμή ευχήθηκαν στον Αλέξανδρο Παπαευθυμίου καλή τύχη στην προσπάθειά του. Και η συγκίνηση κορυφώθηκε όταν του παρέδωσαν την Ελληνική σημαία, ως μοναδικού Έλληνα εκπροσώπου στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα.
Ο νεαρός οδηγός φανερά συγκινημένος και αφού ευχαρίστησε τους Aνδρέα Μπάσδελη και Άρη Τσάτσαρη, δήλωσε: ''..Ότι η τιμή και η ευθύνη είναι μεγάλη να μου προσφέρετε το ιερό σύμβολο της πατρίδος μου από σπουδαίους ανθρώπους, σε ένα τόπο που συνδέεται με την αρχαία ιστορία μας και σε ένα μέρος (Διαδρόμιο) που όπως κι εγώ πριν λίγα χρόνια γνώρισα το CrossCar, έτσι κι όλοι οι Έλληνες οδηγοί σε αυτό το σπορ από εδώ ξεκίνησαν. Αισθάνομαι σαν σημαιοφόρος σε σχολική παρέλαση. Θα κάνω ότι καλύτερο προκειμένου να ανταπεξέλθω σε αυτή την τιμή!...''
Ο Αλέξανδρος Παπαευθυμίου προέρχεται από το karting, έχοντας κατακτήσει δύο Πανελλήνιους τίτλους (Πρωτάθλημα 2020 και Κύπελλο 2017) και την εμπειρία των διεθνών αγώνων από την συμμετοχή του στο FIA Karting Academy Trophy Academy 2021 μεταπήδησε στο CrossCar με κόουτς τον Βαγγέλη Σωτήρχο (Semog Greece). Άμεση ήταν η προσαρμοστικότητα του Αλέξανδρου απο την ασφαλτινη πίστα του karting στην χωμάτινη απαιτητική του CrossCar. H αμεσότητα έφερε σύντομα εξαιρετικά αποτελέσματα, κορυφαίες επιδόσεις και την προσέγγιση χορηγού προκειμένου να ακολουθήσει τον θεσμό του FIA European Autocross Championship. Η Nolte Kitchens Greece, κορυφαία γερμανική εταιρεία κατασκευής επίπλων κουζίνας συμπορεύεται ως χορηγός με το νεαρό οδηγό στο διεθνή του οδοιπορικό.
Δευτέρα 5 Αυγούστου 2024
20oς στους 52 οδηγούς στο FIA Karting Academy 2024
Γαλλία, Σλοβακία, Σουηδία και φθάσαμε στο τέλος αυτής της θαυμάσιας περιπέτειας του Νικόλα Καραγιάννη, στο FIA Karting Academy Trophy 2024. Ήταν μια ευλογία για τον οδηγό-αθλητή των αγώνων karting της κατηγορίας junior, καθώς με τη συμμετοχή του σε μια τόσο απαιτητική διαδικασία όπως αυτή, απόλαυσε κάθε στιγμή, κάθε χιλιοστό του δευτερολέπτου, συνειδητοποιώντας παράλληλα ότι το σπορ που ''υπηρετεί'' τον μαθαίνει να σκέφτεται, να δουλευει, να συνεργάζεται με τον κόουτς του και να ανταπεξέρχεται με ψυχραιμία σε κάθε δυσκολία.
Για τον Νικόλα Καραγιάννη η συμμετοχή του στον θεσμό του φετινού FIA Karting Academy Trophy, ήταν μια ενεργειακή άσκηση που ενισχύει την οδηγική ικανότητα, καταπολεμά το στρες και δημιουργεί ταυτόχρονα μια στερεή αθλητική, νοητική και πνευματική δομή, ένα προσωπικό θεμέλιο απ' όπου μπορεί κανείς μπορεί να ξεκινήσει ως αφετηρία και να βαδίζει το προσωπικό του μονοπάτι.
Η Ελληνική Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (Ο.Μ.Α.Ε.), για το 2024, επέλεξε τον Νικόλα Καραγιάννη να εκπροσωπήσει την Ελλάδα, στέλνοντας στον σπουδαίο αυτό Παγκόσμιο θεσμό, έναν οδηγό με σπουδαίο αθλητικό ήθος, απέναντι στην υψηλή ανταγωνιστικότητα που εκφράζει στην πίστα ο νεανικός ενθουσιασμός των συμμετεχόντων.
Και πράγματι ο Έλληνας οδηγός οδήγησε καθαρά αθλητικά από τον πρώτο αγώνα στην Γαλλία μέχρι και την τελευταία συνάντηση στην Σουηδία. Εντυπωσίασε με την συγκέντρωσή του στο στόχο, έδειξε απίστευτη προσαρμογή σε ένα απαιτητικό Παγκόσμιο θεσμό που περιελάμβανε τρεις αγώνες, είδε τους αντιπάλους του στα μάτια, έγραψε εξαιρετικούς χρόνους και κυνήγησε με πάθος κορυφαίες θέσεις. Ένα πράγμα έλειψε στον Νικόλα, σε αυτό το ''ταξίδι'' του στο Παγκόσμιο στερέωμα του karting, η τύχη! Περιγραφικά θα μπορούσαμε να πούμε πως ήταν άτυχος! Ήταν άτυχος στην Γαλλία όταν κάνοντας κορυφαίους χρόνους, προηγήθηκε στον τελικό, αλλά ένα χτύπημα από πίσω, τον έστειλε εκτός πίστας. Στην Σλοβακία όταν ανέβαινε περνώντας τον ένα μετά τον άλλο, το σπασμένο ψυγείο του προπορευόμενού του γέμισε την πιτα νερα, με αποτελεσμα ο Έλληνας οδηγός να γλυστρήσει και να βρεθεί ξανά εκτός πίστας. Ήταν άτυχος στην Σουηδία, στον τελευταίο γύρο του θεσμού όταν κερδίζοντας 8 θέσεις στον τελικό μόλις στον πέμπτο γύρο και έχοντας ακόμα σχεδόν τα τρια τέταρτα του αγώνα μπροστά του, η έξοδος συναθλητή του τον έστειλε κι αυτόν εκτός...
Παρόλα αυτά τα άτυχα αγωνιστικά συμβάντα, ο Νικόλας Καραγιάννης έγραψε την δική του ιστορία στο FIA Karting Academy Trophy 2024. Έχοντας αντιπάλους 52 οδηγούς από όλο τον κόσμο, σπουδαίους, κορυφαίους στην κατηγορία του, στην τελική βαθμολογία του θεσμού, φιγουράρει στην 20η θέση. Αποτέλεσμα σπουδαίο όπως διαγράφεται και το μέλλον του Νικόλα Καραγιάννη στις διεθνείς συναντήσεις στο μέλλον...
Δευτέρα 15 Ιουλίου 2024
Οι ''πρεσβευτές'' του “Ευ Αγωνίζεσθαι”!
γράφει ο Πέτρος Καστορίνης
Το σύνολο των συμμετοχών και στους τέσσερις αγώνες του περσινού Πανελληνιου Πρωταθληματος Karting, άγγιξε τις 96, ουσιαστικά ο μέσος όρος ανά συνάντηση ήταν 28.
Ο φετινός εθνικός θεσμός άνοιξε την αυλαία του στην πίστα της Καλαμάτας, Ιούλιο μήνα με το θερμόμετρο να ερωτοτροπει με το 40+!. To θερμόμετρο του αγωνιστικού ενδιαφέροντος να ''δείχνει'' ακόμα ψηλότερα! Οι τέσσερις κατηγορίες Mini, Junior, Senior και των εξατάχυτων ήταν γεμάτες από τους οδηγούς που θεωρούν λογικά το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα την κορωνίδα των θεσμών που διεξάγονται στην Ελλάδα. Σαράντα τρεις (Ναι...43!) πιλότοι στο σύνολο των κατηγοριών, ήταν αποφασισμένοι απέναντι στις οριακές καιρικές συνθήκες να δώσουν ότι καλύτερο μέσα στην πίστα στον πρώτο γύρο του Π.Π.Κ. 2024. Ένας πρώτος γύρος που στην κυριολεξία ανοιγει το Πρωταθλημα με αισιοδοξία για το μέλλον, αν συνυπολογίσουμε πως ο πρώτος αγώνας του '23 είχε 24 συμμετοχές και ο φετινός, 43(!!!).
Φυσικά όλα αυτά συνεπικουρούμενων των θεμάτων της σωστής οργάνωσης, της διαχείρισης των ελαστικών σύμφωνα με τους κανόνες, της αμερόληπτης διαιτησίας, του ενδελεχούς τεχνικου ελεγχου και τις ορθές παρεμβάσεις των αγωνοδικών. Αυτή την φορά όλα πήγαν καλά! Κι έτσι λοιπόν πρυτανεύοντας η λογική, πρυτανευσε και το αυτονόητο να εστιάσουμε όλοι μόνο στο αγωνιστικό ενδιαφέρον. Στην προσπάθεια των πρωταγωνιστών, που δεν είναι άλλοι από τους μοναδικούς οδηγούς, πιλότους που σε ακραίες καιρικές συνθήκες ήταν εκεί!
Είναι σαφές πως όλες οι κατηγορίες είχαν το κάτι ξεχωριστό να προσδώσουν σε κάθε φίλο του σπορ. Στη κατηγορία mini με την συμμετοχή του περσινού Πρωταθλητή (Mini, B 8-10 ετών), Έκτορα Τσέντα, στην junior με την παρουσία του Πρωταθλητή Mini '24, Θάνου Ζάχου που πλέον ''προβιβάστηκε'' στην επόμενη ηλιακή κατηγορία. Διεθνείς οδηγοί, που συμμετέχουν συστηματικά σε Παγκόσμιους ή Ευρωπαϊκούς θεσμούς, έδωσαν το παρόν όπως οι Νικόλας Καραγιάννης, Φαιδων Παπαφιλίππου, Βασίλης Μαλάμης και Νικόλας Σουβατζόγλου στην Junior και στην Senior oι Μανώλης Λιουδάκης και Ηλίας Καλλιακμάνης. Σημαντικές απουσίες είχαμε στην Junior όπου ο περσινός Πρωταθλητής Φίλιππος Καρράς ήταν απών όπως και ο πολυνίκης των τελευταίων ετών και ''υποστηρικτής'' του εθνικού μας θεσμού, Στυλιανός Πετρίσης (Senior).
Η διαφορά στο σύνολο των συμμετοχών (+9 Παρακαλώ!) έγινε από την κατηγορία των 6τάχυτων σε μία προσπάθεια των Γιάννη Αντωνιάδη, Γιώργου Λαζαράκου του γράφοντος και φυσικά όλων των συμμετεχόντων για την ανασύσταση της συγκεκριμένης κατηγορίας. Η επιστροφή του πολυνίκη των τελευταίων ετών της κατηγορίας με μία τεράστια πολυσυμμετοχική διεθνή παρουσία και πλούσια εμπειρία, Φώτη Σωτηρόπουλου ήταν το ''κερασάκι'' στην όμορφη ''γιορτή'' που έστησαν οι 6Τ! Η παλιά καραβάνα ο Γιώργος Λαζαράκος καθώς και ο τελευταίος τιτλούχος της κατηγορίας Μιχάλης Τσακανίκας προσέδιδαν ενδιαφέρον σε συνδυασμό και με την παρουσία των Γιώργου Αραβανή, Θεοδωρή Καραβασόπουλου και Χριστόφορου Μπισμπίκου. Αφήσαμε για το τέλος δύο διαφορετικές ηλικιακά συμμετοχές. Τον εξαιρετικά αθλητικό και οδηγικά ταχύτατο Χάρη Μητρόπουλο και τον παλιό γνώριμο των αγώνων karting, 16χρονο πλέον Νίκο Λύκο που μετά από μία διετή αποχή, επανεμφανίστηκε στον θεσμό και μάλιστα για πρώτη φορά στην δύσκολη και απαιτητική κατηγορία των 6τάχυτων! Ο Φώτης Σωτηρόπουλος, ο Νικος Λύκος και ο Χάρης Μητρόπουλος δεν ''έκλεψαν'' απλά την παράσταση στην συγκεκριμένη κατηγορία αλλά γενικά του αγώνα για διάφορους λόγους.
''Πήραν'' την ιδέα του “Ευ Αγωνίζεσθαι” διδάσκοντας την σε όλους, συναθλητές, γονείς, ομαδάρχες, διοργανωτές πως πρέπει να είναι πανταχού παρούσα σε όλους τους τύπους του αθλητισμού ανεξαρτήτως ηλικίας των μετεχόντων. Και κατόπιν αυτής της αισιοδοξης πρεμιέρας του εθνικού μας θεσμού ως πρεσβευτές με μεγάλη ευθύνη απέναντι στο σπορ που αγαπούν να προάγουν την ιδέα του φίλαθλου πνεύματος, ενώ οι οδηγοί θα πρέπει επίσης να δίνουν έμφαση στο “Ευ Αγωνίζεσθαι” μέσω της δράσης τους στις πίστες αλλά της κοινωνικής ζωής τους!
Οι Φώτης Σωτηρόπουλος ήταν ο υπέροχος νικητής του αγώνα, ο Νίκος Λύκος που ''έγραψε'' τον ταχύτερο γύρο (Κατά 6/1000) στα επισημα χρονομετρημένα ήταν δεύτερος και ο σπουδαίος Χάρης Μητρόπουλος τρίτος... Οι ''πρεσβευτές'' του “Ευ Αγωνίζεσθαι” δεν έμειναν στο εξαιρετικό αγωνιστικό μήνυμα. Στο τέλος του αγώνα, ο Φώτης Σωτηρόπουλος συνεχάρει για την επίδοση του ''μικρού''τον πατέρα του Νίκου, Βαγγέλη Λύκο που με την σειρά του (Ο Β.Λ.) συνεχάρει τον Χάρη Μητρόπουλο, οι δε Νικόλας και Φώτης φωτογραφίζονταν (Βλ.: Φωτ.) αγκαλιασμένοι!
Στην κατηγορία Mini, οι Έκτορας Τσέντας, ο Γιώργος Ψαρουδάκης και ο Αλέξανδρος Ηλιόπουλος (Ηταν και νικητής στην ηλικιακή κλάση (8-10 ετών) ήταν οι νικητές. Η τελική εξέλιξη στην κατηγορία Junior εξελίχθηκε σε θρίλερ. Ο Θάνος Ζάχος πέρασε τον Βασίλη Μαλάμη στον τελευταίο γύρο και πήρε την νίκη και ο Νικόλας Καραγιάννης στο τέλος του αγώνα πέρασε τον συνονόματό του Σουβατζόγλου και τερμάτισε τρίτος! Η Senior δεν συγκαταλέγεται στις ταινίες ''θρίλερ'', είχε τον Μανώλη Λιουδάκη πρωταγωνιστή και νικητή και συμπρωταγωνιστές τους Κωνσταντίνο Μπούρα και Χριστόφορο Μπέζα που πήραν τις επόμενες θέσεις στο βάθρο!
Ήταν μία όμορφη ''καυτή'' εμπειρία για όποιον συμμετείχε ή ταξίδεψε στην Καλαμάτα στη φιλόξενη πίστα ''San Nicolas'' για την παρακολούθηση του αγώνα. To ραντεβού ανανεώθηκε για τον Σεπτέμβριο στον δεύτερο γύρο του Π.Π.Κ.'24, με την ευχή όλων να έχουμε καλύτερες καιρικές συνθήκες, χαμηλότερες ενδείξεις στο θερμόμετρο και το ίδιο υψηλες στο αντίστοιχο του αγωνιστικού ενδιαφέροντος!
Τρίτη 9 Ιουλίου 2024
Re-Establishment όπως λέμε επανίδρυση!
ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΛΑΙΤΖΙΑΝ / CRG-TM R2
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΑΡΑΒΑΣΟΠΟΥΛΟΣ / SODI KART-TM
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΛΑΖΑΡΑΚΟΣ / FORMULA K TM R2
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΛΥΚΟΣ / FORMULA K
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ / SODI-TM
ΦΩΤΗΣ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ / PAROLIN
ΜΙΧΑΛΗΣ ΤΣΑΚΑΝΙΚΑΣ / MARANELLO-TM
Δευτέρα 24 Ιουνίου 2024
Απο τα Μέγαρα στην Franciacorta!
Ο Μανώλης Λιουδάκης κατόπιν των εξαιρετικών εμφανίσεων επί δύο χρόνια στην κατηγορία Junior, στέφθηκε Πρωταθλητής Ελλάδος. Παράλληλα κατέκτησε και δύο τίτλους στους εμπορικούς θεσμούς του RMC και του Italian American Motor Engineering. Σήμερα στην κατηγορία Senior πλέον συμμετέχει σε διεθνείς αγώνες έχοντας καταγράψει εξαιρετικά αποτελέσματα.
Ο νεαρός οδηγός - γεννήθηκε στις 29 Μαΐου του 2008 - έχει συμπεριλάβει στο φετινό του πρόγραμμα για το επόμενο δεκαπενθήμερο δύο σπουδαίες διεθνείς συναντήσεις που θα γίνουν στην πιστα Franciacorta Karting Track στην γείτονο χώρα, Ιταλία. Συγκεκριμένα το ερχόμενο ''ΠΣΚ'' (28-30 Ιουνιου) θα παρει μερος στο WSK Euro Series και το επόμενο σε αγώνα του RMC Euro Trophy.
O Μανώλης Λιουδάκης στο πλαίσιο προετοιμασίας του για τις δυσκολες διεθνείς υποχρεώσεις του, συμμετείχε στο αγωνα του RMC 2024, του ελληνικού θεσμού, που πραγματοποιήθηκε στην πίστα karting του Αυτοκινητοδρομίου των Μεγάρων. Ο διεθνης οδηγός επικράτησε στην κατηγορία Senior, δειχνοντας πως βρίσκεται σε εξαιρετική κατάσταση. Αύριο ο Μανώλης Λιουδάκης με την αμέριστη συμπαράσταση του πατέρα του, Γιάννη (Φωτ.), ''πετάει'' για την Ιταλία έχοντας μπροστά του ένα έντονα αγωνιστικό δεκαπενθήμερο!
Κυριακή 23 Ιουνίου 2024
Συνεχίζοντας την ξεχωριστή του προσπάθεια!
Στην πίστα Slovak Karting Center των 1.172 km, όπου η δυσκολία στις στις προσπεράσεις, ένεκα του μικρού φάρδους της, προβληματίζει πάντα τους ταχύτερους οδηγούς ο Νικόλας Καραγιάννης ανταποκρίθηκε με ωριμότητα. Συγκεντρωμένος στον αγώνα υπο τις οδηγίες του Βασίλη Ζάχου, οδήγησε εξαιρετικά όμως το αμείλικτο motorsport όπου οι άτυχες στιγμές στοιχίζου... στοίχισαν πολύ αυτή την φορά!
Tο χρονικό της προσπάθειας του Νικόλα Καραγιάννη στην προσπάθειά του στον δεύτερο γύρο του FIA Karting Academy Trophy 2024 που διεξήχθει στην Σλοβακία, από την πρώτη μέρα έχει ως εξής: Στα επισημα χρονομετρημένα ''γράφει'' τον 9ο χρόνο. Στην πρώτη προκριματική σειρά τερματίζει στην 3η θέση δείχνοντας την ίδια σπουδαία αγωνιστική ικανότητα, όπως στον πρώτο γύρο του θεσμού, στην Γαλλία. Στην δεύτερη προκριματική σειρά είχε τη ατυχία να σβήσει ο κινητήρας και να ξεκινήσει τελευταίος. Παρ' όλα αυτά, κερδίζοντας την μία θέση μετά την άλλη τερματίζει 15oς όμως μία ποινή τον θέτει -βαθμολογικά- εκτός σκέλους. Αποτέλεσμα στον μεγάλο τελικό να εκκινεί από την 22η θέση. Προσεκτικός και ταχύτερος ξεκινά τον τελικό και μόλις στον 7ο γύρο βρίσκεται στην 15η θέση, αφήνοντας πίσω 8 οδηγούς που προπορεύονταν! Η άτυχία όμως τον συναντά και πάλι, η διαρροή νερού από το ψυγείο προπορευόμενου καρτ κάνει επικινδυνα γλυστερή την πίστα. Ο Νικόλας γλιστρά και ευτυχώς χωρίς συνέπειες βρίσκεται εκτός πίστας.
Ο έλληνας οδηγός έδειξε και σε αυτόν τον αγώνα πως διαθέτει την ικανότητα να συναγωνίζεται στις πρώτες θέσεις του συγκεκριμένου θεσμού, κρατά την 16η θέση στην γενική βαθμολογία, μεταξύ των 51 οδηγών του FIA Karting Academy Trophy 2024 και ατενίζει το μέλλον με αισιοδοξία!
Ο νεαρος έλληνας οδηγός παρόλα αυτα έδειξε την ''προσήλωση'' που εμφανίζει την χρονιά αυτή στον στόχο του και την φανερή σπουδαία οδηγική του συμπεριφορά! Στις 1-4 Αυγούστου 2024 στο Kristianstad στην Σουηδία θα διαδραματιστεί ο τρίτος και τελευταίος γύρος του FIA Karting Academy Trophy. Ο Νικόλας Καραγιάννης θα είναι εκεί!
Πέμπτη 30 Μαΐου 2024
Η πρώτη επαφή...
Δύο οντότητες λέγεται ότι έρχονται σε επαφή όταν δεν μπορεί να παρεμβληθεί τίποτα ανάμεσά τους, αλλά μεταξύ τους υπάρχει αμεσότητα. Εάν μεταξύ δύο πραγμάτων ορίζεται μία αντιπροσωπευτική παραστατική σχέση. Για παράδειγμα: υποκείμενο-αντικείμενο, άνθρωπος-περιβάλλον, τοπίο... και επί προκειμένω οδηγός ή σωστά πιλότος οδηγός αγώνων με πίστα ταχύτητας! Ανάμεσά τους, ανάμεσα στον πιλότο και στην πίστα δεν υπάρχει τίποτα, βρίσκονται σε επαφή. Αυτό δεν μπορεί να αναπαρασταθεί, δεν είναι δυνατόν να παρουσιαστεί παραστατικά η πραγματική σχέση αναφοράς, επομένως όταν παρακολουθούμε ένα οδηγό αγώνων karting μέσα στην πίστα νιώθουμε το μεταφυσικό μικρό διάκενο μεταξύ των δύο.
Κυριακή 26 Μαΐου 2024
Διατηρεί το ανοδικό momentum!
γράφει ο Πέτρος Καστορίνης
Ο Νικόλας Καραγιάννης διατηρεί το ανοδικό momentum με σταθερή πορεία προς μία νέα σοβαρή και ισορροπημένη εμφάνιση στον δεύτερο γύρο του FIA Karting Academy Trophy 2024 ( 20-23 June 2024 Slovak Karting Center / Σλοβακία). Σήμερα ο οδηγός, μαθητής της 1ης Γυμνασίου, πέτυχε μία νέα κορυφαία επιτυχία στον εγχώριο θεσμό του Italian American Motor Engineering. O Νικόλας, πάντα με την ομάδα του, των αδελφών Βασίλη και Νίκου Ζάχου, ήταν νικητής στην κατηγορία Junior. H αγωνιστική χρονιά στα μέσα περίπου των αγωνιστικών υποχρεώσεων του οδηγού συνεχίζεται!
Κυριακή 28 Απριλίου 2024
Ατενίζοντας το μέλλον με αισιοδοξία!
Ο Νικόλας Καραγιάννης, πριν κλείσει τα 13 του χρόνια, μαθητής της πρώτης τάξης Γυμνασίου, γράφει τη δική του ξεχωριστή σελίδα στο Παγκόσμιο motorsport, έπειτα από μια σοβαρή και ισορροπημένη εμφάνιση που εντυπωσίασε στον πρώτο γύρο του Παγκόσμιου θεσμού: FIA Karting Academy Trophy 2024 που διεξήχθη μεταξύ 54 οδηγών από όλο τον κόσμο στην πίστα «ValD’Argenton» στην Γαλλία.
Συγκροτημένος και προσηλωμένος στο στόχο του και εστιάζοντας ξεχωριστά σε κάθε του ενέργεια, από τις δοκιμές πριν τον αγώνα, στα επίσημα δοκιμαστικά, στα προκριματικά σκέλη έως τον τελικό, ο Νικόλας Καραγιάννης παρουσίασε μια ολοκληρωμένη εικόνα. Ακολουθώντας πιστά το πλάνο του κόουτς του Βασίλη Ζάχου και εκδηλώνοντας όλο το έμφυτο ταλέντο του, ξεκινά τον τελικό πρώτος!
Όμως το motorsport είναι αμείλικτα ανταγωνιστικό. Φεύγοντας πρώτος, στην πρώτη κιόλας στροφή, αδιαφορώντας για τις ποινές που στο τέλος του αγώνα τους έθεσαν εκτός, τρεις οδηγοί που τον ακολουθούσαν, τον έβγαλαν εκτός πίστας, όπου και εγκατέλειψε. Όσο δύσκολο κι αν είναι να διαχειριστεί μία τέτοια εξέλιξη ένα παιδί, που από την κορυφή του κόσμου βρέθηκε εκτός, παρόλ’ αυτά, αυτή η τόσο σημαντική απόδοσή του, τον δυναμώνει για την συνέχεια.
Απομένουν δύο ακόμα αγώνες, για το FIA Karting Academy Trophy 2024, σε Σλοβακία και Σουηδία κι ο Νικόλας Καραγιάννης αναχωρεί από τη Γαλλία, από τον πρώτο γύρο του θεσμού, κερδίζοντας όχι απλά τις εντυπώσεις αλλά καθιερώθηκε με τις δυνατότητές του, ως ένας διεθνής οδηγός, αποκομίζοντας 25 βαθμούς από την σπουδαία του παρουσία στις προκριματικές σειρές. Αυτή την στιγμή είναι στην 8η θέση της γενικής βαθμολογίας και ατενίζει το μέλλον με αισιοδοξία!
Πρόγραμμα FIA Karting Academy Trophy
25-28 April 2024 Val D’Argenton / Γαλλία (Έγινε)
20-23 June 2024 Slovak Karting Center / Σλοβακία
1-4 August 2024 Kristianstad / Σουηδία
FIA Karting Academy Trophy 2024 Βαθμολογία / 1ος Γύρος
Gasparovic Jakub 54
Boshoff Wian 45
Marsella Andrea 37
Pinera Rusinol 35
Herman Gilles 27
Burke Ky 26
Karagiannis Nik. 25
Soares Lilian 22
Dharmadasa R. 22
Πέμπτη 25 Απριλίου 2024
Αυλαία σήμερα στην Γαλλία!
Ο Νικόλας Καραγιάννης θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στο FIA Karting Academy Trophy 2024, που ο πρώτος γύρος θα διεξαχθεί από σήμερα μέχρι και την Κυριακή 28 Απριλίου στην πίστα karting «ValD’Argenton».
Το FIA Karting Academy Trophy, αρχής γενομένης το 2010, καθιερώθηκε άμεσα ως κορυφαίος και αποτελεσματικός θεσμός scouting για νεαρούς οδηγούς ταλέντα στο Παγκόσμιο karting. Αποδείχθηκε επιτυχημένος στο 100% ως προς την ανεύρεση μελλοντικών αστέρων του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Αυτή η πρωτότυπη ιδέα εξακολουθεί να ισχύει μέχρι και σήμερα. Πρόκειται για ένα πρωτάθλημα τριών αγώνων που διεξάγονται σε διαφορετικές χώρες, όπου 50-54 κορυφαίοι οδηγοί στην χώρα τους, 12 ως 14 ετών, από όλο τον κόσμο, όπου συναντιούνται σε ένα πραγματικό μαραθώνιο. Το FIA Karting Academy Trophy είναι θεσμός μεγάλης δυσκολίας,με υψηλό βαθμό ανταγωνισμού με ενιαίο καρτ και κινητήρα για όλους τους συμμετέχοντες! Κάθε χώρα επιλέγει τον οδηγό της! Αυτό σημαίνει πως στο FIA Karting Academy Trophy συμμετέχουν οι καλύτεροι!
Η Ελληνική Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (Ο.Μ.Α.Ε.), για το 2024, επέλεξε τον Νικόλα Καραγιάννη να εκπροσωπήσει την Ελλάδα στον σπουδαίο αυτό θεσμό! Πρεμιέρα λοιπόν, από την πίστα ValD’Argenton (1280 μέτρα), λίγο έξω τη Ναντ στο Νότο της Γαλλίας.
Ο Νικόλας Καραγιάννης άρχισε να ασχολείται με το karting το 2020 σε ηλικία 9 ετών. Την επόμενη χρονιά, στα Χανιά παίρνει μέρος για πρώτη φορά σε αγώνα RMC και κατακτά την πρώτη του νίκη! Το 2022 είναι είναι δεύτερος στο Πανελλήνιο Κύπελλο Karting κερδίζοντας την δεύτερη καρό σημαία σε αγώνα Πανελληνίου Πρωταθλήματος και την 3η σε αγώνα RMC. Μεταπηδά από την Mini κατηγορία στην Junior και ξεκινά παίρνοντας μέρος στο πρώτο αγώνα του Πανελληνίου Πρωταθλήματος τον Μάρτιο, κατακτώντας τη 4η θέση. Παράλληλα συνεργάζεται πλέον με τον Βασίλη Ζάχο (Κόουτς και Μηχανικό) και στον πρώτο αγώνα ΙΑΜΕ είναι ταχύτερος στα επίσημα χρονομετρημένα και σε όλα σκέλη του αγώνα, προσθέτοντας στην συλλογή του μία νίκη ακόμα! Συνεχίζει με διακρίσεις στο ΠΠΚ, στο RMC και ΙΑΜΕ σε όλες τις πίστες ανά την Ελλάδα, Καλαμάτα, Πάτρα, Σπάρτη και Αθήνα. Στην τελική βαθμολογία του ΙΑΜΕ, είναι 1ος και παίρνει το εισιτήριο για την Πορτογαλία όπου διεξάγεται ο Παγκόσμιος Τελικός του εμπορικού θεσμού. Στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα του 2023, στην τελική βαθμολογία είναι 2ος. Επίσης επιλέγεται από τη Rotax να εκπροσωπήσει την Ελληνική συμμετοχή στη Junior κατηγορία στο Bahrain. Στον επόμενο διεθνή αγώνα του, στο Trofeo Margutti, καταγράφει την σπουδαιότερη διεθνή του επίδοση! Ανεβαίνει στην δεύτερη θέση του βάθρου! Ακολουθεί η ιδιαίτερη τιμή για το μικρό πιλότο, όπου η Ο.Μ.Α.Ε. τον επιλέγει για να εκπροσωπήσει την Ελλάδα στο FIA Karting Academy Trophy 2024.
Σήμερα ο Νικόλας Καραγιάννης είναι 12,5 ετών, στην Α Γυμνασίου και δύο φορές την εβδομάδα επισκέπτεται το ΟΑΚΑ για να κάνει προπόνηση στον Α.Ο. Με προπονητή του Βαγγέλη Χουχούμη, ο οποίος προετοιμάζει αθλητές για πρωταθλητισμό, βρίσκεται στα καλύτερα χέρια. Δύο χρόνια τώρα, τον παρακολουθεί ο Αντώνης Γαλάτης, «FitnessWeek», ακολουθώντας συγκεκριμένο πρόγραμμα διατροφής. Ο Νικόλας Καραγιάννης, για να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις του πρωταθλητισμού από την εφηβική ηλικία, έχει συνέπεια στο διατροφικό του πρόγραμμα, αθλείται και δεν χάνει ποτέ προπόνηση. Του αρέσει το ψάρεμα, η δεύτερη αγάπη του, μετά το karting, στο οποίο επιδίδεται τα καλοκαίρια στη Σάμο, τον τόπο καταγωγής του. Είναι ένα παιδί κοινωνικό, με πολλούς φίλους. Τον πατέρα του, Ιάκωβο τον θέλει δίπλα του, στήριγμά του και παρόλο που διαφωνούν κάποιες στιγμές, δεν διανοείται να μην είναι μαζί του στους αγώνες…
Πρόγραμμα FIA Karting Academy Trophy
25-28 April 2024 Val D’Argenton / Γαλλία
20-23 June 2024 Slovak Karting Center / Σλοβακία
1-4 August 2024 Kristianstad / Σουηδία