Παρασκευή 24 Σεπτεμβρίου 2021

Η αναγνώριση του πρωταγωνιστή-οδηγού μετά από 30 χρόνια!


Ήταν το μακρινό 1973, όταν γινόταν ο πρώτος επίσημος αγώνας karting στην Ελλάδα. Ο αείμνηστος Παύλος Γιαννικώστας εξουσιοδοτημένος από την ΕΘ.Ε.Α. (Αντίστοιχη σημερινή Επ.Α.) ανέλαβε την ίδρυση του ιδιόμορφου και άγνωστου ως τότε αγωνιστικού karting στην Ελλάδα. Ένας δημοσιογράφος ο Νίκος Καριστιναίος, που έγραψε στο περιοδικό ''Ωτο Τουρίσμ'', είχε ''γνωρίσει'' με τα δημοσιεύματα του το karting στο αναγνωστικό κοινό. Το συντριπτικό ποσοστό των οδηγών του πρώτου αγώνα ήταν αναγνώστες του ''ΩΤ''! Λίγα χρόνια αργότερα το 1975, οι οδηγοί αγώνων karting δημιουργούν το δικό τους ''συνδικαλιστικό'' όργανο. 

Τον Σύνδεσμο Οδηγών Αγώνων Καρτ (Σ.Ο.Α.Κ.) που πλέον τους εκφράζει, αναγνωρίζετε από την τότε EΘ.Ε.Α. και ο λόγος τον οδηγών αποτελεί την προτεραιότητα σε θέματα ασφαλείας, τεχνικών κανονισμών και διαδικασία διεξαγωγής των αγώνων καθώς και οικονομικής ισορροπίας αφού ο σύνδεσμος ''καθιερώνει'' την χρήση ενιαίου και ενός σετ ελαστικών ανά αγώνα το 1989! Ήταν μία απίστευτα μεγάλη επίτευξη του Σ.Ο.Α.Κ. και των μελών του απέναντι στα εμπορικά συμφέροντα των αντιπροσώπων. 

Ο Συνδεσμός λειτουργεί ως τα μέσα των '90, όπου μία συμμορία από ειδικά στελέχη για το karting της ΕΘ.Ε.Α. τον διαλύει! Το ''παιχνίδι'' χάνεται έτσι από τα χέρια των πρωταγωνιστών-οδηγών που γίνονται έρμαια εμπορικών συμφερόντων. Από τότε ως και σήμερα ουδέποτε δόθηκε η ευκαιρία στους οδηγούς να εκφράσουν την άποψή τους για το σπορ που αυτοί συμμετέχουν και πληρώνουν για αυτό! 

Από τότε κανένας φορέας, κανένα θεσμικό καθεστώς δεν έλαβε υπόψη του το οδηγό Έλληνα οδηγό αγώνων karting. Πέρασαν περίπου τριάντα (!!!) χρόνια για να βρεθεί ένας φορέας, ένα επίσημο θεσμικό όργανο να ''αγκαλιάσει'' τον οδηγό αγώνων karting, να εκφράσει επίσημα τους προβληματισμούς του, να υποστηρίξει τα συμφέροντά του να τον προστατέψει με την παρέμβασή του. 

Ο Σύνδεσμος Αθλητών Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος (Σ.Α.Μ.Ε.) ιδρύθηκε και με την συμβολή και αρκετών ιδρυτικών μελών οδηγών αγώνων karting από σήμερα έχει εκλεγμένο, το πρώτό του Δ.Σ. που θα συμπλεύσει με κάθε απαραίτητη ανάγκη αγωνιζόμενου! Μετά από 30 χρόνια οι οδηγοί karting απέκτησαν επιτέλους υποστηρικτικό όργανο κάθε δίκαιου αιτήματός τους!


Παραθέτουμε το πρώτο Δ.Τ. μετά την εκλογή του πρώτου Δ.Σ. του Σ.Α.Μ.Α.Ε.

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΑΘΛΗΤΩΝ ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ
ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΕΝΩΜΕΝΟΙ-ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
e-mail: samaegr@gmail.com


1) ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
2) ΠΡΟΕΔΡΟΙ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ
3) ΑΜΕΣΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΑΘΛΗΤΩΝ ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ

Η 21 Σεπτεμβρίου αποτελεί ιστορική ημέρα για το μηχανοκίνητο αθλητισμό! Με αθρόα προσέλευση αναγνωρισμένων και διακεκριμένων αθλητών από όλη την Ελλάδα ολοκληρώθηκε με επιτυχία η 1η Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου Αθλητών Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος, του σωματείου αθλητών μηχανοκίνητου αθλητισμού με σκοπό μεταξύ άλλων τη με κάθε νόμιμο μέσο προβολή, διάδοση, διεκδίκηση, κατοχύρωση και εξασφάλιση των δικαιωμάτων και συμφερόντων όλων των αθλητών μηχανοκίνητου αθλητισμού και της τήρησης της ασφάλειας των αγώνων μηχανοκίνητου αθλητισμού, την ενημέρωση της φίλαθλης κοινής γνώμης για τα δικαιώματα των αθλητών μηχανοκίνητου αθλητισμού και την προβολή, διάδοση και κατοχύρωση της δίκαιης, νόμιμης και ασφαλούς διεξαγωγής αγώνων μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Σε άριστο κλίμα συνεργασίας, ομόνοιας και ομοψυχίας, εξελέγησαν τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου και της Εξελεγκτικής Επιτροπής του ΣΑΜΑΕ και στη συνέχεια έγινε η συγκρότηση σε σώμα του Διοικητικού Συμβουλίου, ο διορισμός των Προέδρων των Επιτροπών, που θα εισηγηθούν σε επόμενη συνεδρίαση τη στελέχωση των Επιτροπών και με άλλα ικανά στελέχη, και η στοχοθέτηση άμεσων πρωτοβουλιών και δράσεων για την εκπλήρωση του καταστατικού σκοπού του ΣΑΜΑΕ. 

Τονίστηκε από όλους η ανάγκη συντονισμένων και αποτελεσματικών κινήσεων, προκειμένου ο μηχανοκίνητος αθλητισμός στην Ελλάδα να φτάσει στα επίπεδα άλλων προηγμένων χωρών.

Μέλη Διοικητικού Συμβουλίου
Πρόεδρος και Εκπρόσωπος στο Διοικητικό Συμβούλιο ΟΜΑΕ: 
Παναγιώτης Σολδάτος
Αντιπρόεδρος: 
Ιωάννης Ζούνης
Γενική Γραμματέας και Εκπρόσωπος Τύπου: 
Παναγιώτα Δελαγραμμάτικα
Ταμίας: 
Παρασκευάς Τασιόπουλος
Έφορος: 
Γεώργιος Σφακιανάκης

Μέλη Εξελεγκτικής Επιτροπής:
Νικόλαος Κομνός
Αποστόλης Βεργοζήσης
Στέργιος Κυπριώτης


Πρόεδροι Επιτροπών
Επιτροπή Βορείου Ελλάδος: Σωκράτης Τσολακίδης
Επιτροπή Νοτίου Ελλάδος: Γεώργιος Σφακιανάκης
Επιτροπή Δικαιωμάτων Αθλητών: Παναγιώτα Δελαγραμμάτικα
Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας: Εύη Ζαφειροπούλου
Τεχνική Επιτροπή Rally: Ποσειδών Γόριτσας
Τεχνική Επιτροπή Dragster: Παναγιώτης Βούρος
Τεχνική Επιτροπή Drift: Σπύρος Μάνης
Τεχνική Επιτροπή Αναβάσεων: Παρασκευάς Τασιόπουλος
Επιτροπή Ανηλίκων Αθλητών Kart:: Νικόλαος Κομνός
Τεχνική Επιτροπή Kart: Πέτρος Καστορίνης
Επιτροπή σεμιναρίων συνοδηγών: Αποστόλης Βεργοζήσης
Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας: Εύη Ζαφειροπούλου
Επιτροπή Παρατηρητών σε αγώνες ΟΜΑΕ: Βασίλειος Μίχογλου
Επιτροπή Διεθνών Σχέσεων με FIA: Παναγιώτης Σολδάτος
Επιτροπή Ασφάλειας Αγώνων: Ιωάννης Ζούνης
Επιτροπή Ανάπτυξης: Δημήτριος Μπρόζος
Επιτροπή Προβολής και Διαφήμισης: Κώστας Νικολακόπουλος
Επιτροπή Ελέγχου Κριτών – Διαιτητών: Αντώνης Μπουκαούρης
Επιτροπή Ελέγχου Κανονισμών ΟΜΑΕ : Παν. Δελαγραμμάτικα
Επιτροπή Χρηστής Διακυβέρνησης: Σαρηγιαννιδης Χρήστος
Επιτροπή Δεοντολογίας: Εύη Ζαφειροπούλου
Επιτροπή Γυναικών-Ισότητας Φύλων: Παναγιώτα Δελαγραμμάτικα

Πρωτοβουλίες για άμεσες δράσεις
1) Αποστολή ενημερωτικού Δελτίου Τύπου για το ατύχημα στο 13 ο Pick Πάτρας
2) Αποστολή ενημερωτικού Δελτίου Τύπου για τιςακυρώσεις αγώνων 3 ου Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Dragster
3) Σχεδιασμός και υλοποίηση προγράμματος για την Οδική Ασφάλεια στα πρότυπα του αντίστοιχου προγράμματος της FIA
4) Συνεργασία με την Πλατφόρμα Πέλοπας για την άμεση καταγραφή και χαρτογράφηση αθλητικών εγκαταστάσεων μηχανοκίνητου αθλητισμού σε όλη την Ελλάδα
5) Επικοινωνίες με αρμόδια Υπουργεία, Περιφέρειες και Δήμους για τις απαραίτητες
 εργασίες κατοχύρωσης ασφάλειας όλων των αθλητικών εγκαταστάσεων μηχανοκίνητου αθλητισμού, π.χ. ζέρσευ με γωνία 90º με το έδαφος σε αγώνες kart, διπλές μπαριέρες σε διαδρομές αναβάσεων κ.λπ.
6) Επικοινωνίες με αρμόδια Υπουργεία, Περιφέρειες και Δήμους για τη δημιουργία αθλητικών εγκαταστάσεων μηχανοκίνητου αθλητισμού με προδιαγραφές FIA και FIM ιδίως για κλάδους άθλησης με ελλείψεις π.χ. Dragster, Drift κ.λπ.
7) Καταγραφή ατυχημάτων-δυστυχημάτων που έχουν συμβεί σε αγώνες μηχανοκίνητου αθλητισμού τα τελευταία 5 χρόνια και υποβολή ενημερώσεων, πορισμάτων και προτάσεων
8) Αποστολή προτάσεων στα αρμόδια Υπουργεία για τροποποιήσεις της νομοθεσίας σχετικά με θέματα
ασφάλειας σε αγώνες μηχανοκίνητου αθλητισμού
9) Έλεγχος συμμόρφωσης τεχνικών κανονισμών OMAE με τεχνικούς κανονισμούς FIA και αποστολή σχετικών αναφορών στην OMAE, στη ΓΓΑ και στη FIΑ

Το ΔΣ ΣΑΜΑΕ