Κυριακή 28 Μαΐου 2023

Απο την Λεωφόρο στο Kartodromo 43 χρόνια μετά!


γράφει ο Πέτρος Καστορίνης

Σαράντα τρία χρόνια πριν, αλλά σε κάποιους μοιάζει σαν χθες! Ηταν Οκτώβριος του 1980, ο Παναθηναϊκός φοράει το ευρωπαϊκό του ''κοστούμι'', επικρατεί με 4-2 της Γιουβέντους, έχοντας τους Δεληκάρη-Ρότσα σε μεγάλη ημέρα και ολοκληρώνει μία νίκη από αυτές που νοσταλγούν οι παλιοί και εμπνέονται οι νεότεροι! Παναθηναϊκός και Γιουβέντους, τέθηκαν αντιμέτωποι στον πρώτο γύρο του Κυπέλλου UEFA κάτι αντίστοιχο του Europa League. Το ''χάσμα'' ποιότητας των δύο ομάδων ήταν, σαφώς, μεγάλο, η Γιουβέντους υπήρξε η βάση της Εθνικής Ιταλίας, που κατέκτησε μετά από 1,5 χρόνο το Παγκόσμιο Κύπελλο στην Ισπανία!

Τότε ήταν ήταν το ιστορικό γήπεδο της Λεωφόρου Αλεξάνδρας σήμερα στην εμβληματική πίστα των Αφιδνών (Kartodromo) διεξήχθει ο δεύτερος γύρος για το Italian American Motor Engineering Series Greece, του εμπορικού θεσμού αγώνων karting με ενιαίο κινητήρα (Εργοστάσιο κατασκευής). 

Θα αναρωτηθείτε λογικά τι σχέση έχει εκείνη η ιστορική βραδιά στην Λεωφόρο με ένα αγώνα karting στις Αφίδνες. Να γίνουμε πιο σαφείς... Η αθλητική διαφορά μεταξύ της Ιταλικής ομάδας με την Ελληνική εκείνη την εποχή ήταν τεράστια υπέρ της Γιουβέντους. 

Η αθλητική διαφορά ανάμεσα σε ένα Ιταλό οδηγό αγώνων karting και ενός Έλληνα, σήμερα είναι τεράστια. Όχι σε ταλέντο το οποίο μπορεί διακρίνετε και στου δύο αλλά σε θέματα προετοιμασίας, εξέλιξης και συνεχούς εμπλοκής. 

Οι έλληνες οδηγοί αγώνων karting έχουν -πολύ σωστά- προτεραιότητα στις σχολικές απαιτήσεις και θα λάβουν μέρος στο εξωτερικό σε διεθνή αγώνα δύο ή τρεις φορές τον χρόνο. Οι εγχώριοι αγώνες είναι περιορισμένων συμμετοχών, περιορισμένου συναγωνισμού και μέτριοι ώς κακοί διοργανωτικά. Αυτό τον έλληνα-οδηγό-αθλητή τον κρατά πίσω αντίθετα από τον ιταλό που έχει επιλογές προπόνησης και αγώνων σε διαφορετικές πίστες με καλές διοργανώσεις και μάλιστα ανά εβδομάδα.

Στο σήμερα λοιπόν και στο Kartodromo. Τα φώτα του ενδιαφέροντος στον δεύτερο γύρο του συγκεκριμένου εμπορικού θεσμού, στρέφονται στην κατηγορία Senior όπου η παρουσία του Ιταλού Πρωταθλητή Manuel Scognamiglio έδωσε τον χαρακτήρα της διεθνούς συνάντησης. Απέναντι στον σπουδαιο αυτό οδηγό εκτός από μία μικρή ομάδα ελλήνων πιλότων στην ίδια κατηγορία και ο περσινός Πρωταθλητής Ελλάδας στην κατηγορία Junior, Μανώλης Λιουδάκης που φέτος έχει προαχθεί στην κατηγορία Senior.

Το πρώτο επίτευγμα του έλληνα οδηγού έγινε στα επισημα χρονομετρημένα. Ο Μανώλης Λιουδάκης σταματα τα χρονόμετρα στο 41.889 και για 015/1000'', εξασφαλίζει την πρώτη θέση στην εκκίνηση των δύο προκριματικών σειρών! Ο Manuel Scognamiglio, εκκινεί δεύτερος!

Ο αγώνας συνεχίζεται σε μπλέ ελληνικό χρώμα ο Πρωταθλητής Ελλάδας Μανώλης Λιουδάκης είναι νικητής και στους δύο προκριματικούς αγώνες των 14 γύρων. Ο Ιταλός Πρωταθλητής Manuel Scognamiglio περιορίζεται στην δεύτερη θέση και μάλιστα στον δεύτερο προκριματικό ο Μανώλης τον κερδίζει με διαφορά 3''.315! Στον τελικό ο Ιταλός οδηγός ξετιλίγει στην πίστα όλη αυτή την παρακαταθήκη που προσδίδει στους αθλητές της μία προηγμένη χώρα στα σπορ που προάγουν την ασφαλή οδήγηση επί του πρακτέου αλλα και των ''τιπς'' που μπορούν να σε κάνουν να κερδίζεις και τερματίζει δεύτερος. Ο έλληνας αθλητής Μανώλης Λιουδάκης περνά την γραμμή τερματισμού πρώτος με σθένος και κρατά το εθνοσημό μας ψηλά. Το ελληνικό φιλότιμο σε όλο του το μεγαλείο από ένα δεκαπεντάχρονο!  

Στις άλλες κατηγορίες ο Λευτέρης Τούμπακας στην Μini ήταν ταχύτερος στα επισημα χρονομετρημένα, νικητής στον δεύτερο προκριματικό και πρώτος στον τελικό. Στην ηλικιακή κλάση Mini b νικητής ήταν ο Ιωάννης Κολοβός. H κατηγορία Junior είχε ένα πρωταγωνιστή από την αρχή -επίσημα χρονομετρημένα, προκριματικά και τελικό- τον Φιλίπ Αρμάντο Καρρά. Για την Senior τα είπαμε και στην Senior Master o Παύλος Ξυνός ήταν νικητής. 

Κασσάνδρες υπάρχου πολλές... ας προσέξουν, ''...περνά την γραμμή τερματισμού πρώτος...'', γράφει!