Δευτέρα 15 Οκτωβρίου 2018

Κάτι ξέρουν καλύτερα οι 'κουτόφραγκοι'...


Δύο μαγευτικά σημεία της Ευρώπης... Το Le Mans, στην πίστα karting, δίπλα στην ιστορική διαδρομή του αγώνα των '24ων Ωρών'. Και στην Ιταλία στο Lonato del Garda ανάμεσα στο Μιλάνο και την Βενετία στην ομώνυμη πίστα σχεδόν. Δύο πίστες δύο θεσμοί διεθνούς εμβέλειας. To IAME International Final 2018 και το Rok Cup International Final 2018. Και οι δύο την ίδια ημερομηνία την δεύτερη εβδομάδα του Οκτωβρίου και δύο με χρώμα Ελληνικό!

 Σχεδόν το ένα δέκατο από τους 114 Έλληνες οδηγούς που έχουν πάρει μέρος στους φετινούς αγώνες στην χώρα μας αναζητούσαν την τύχη τους, ψάχνοντας την απόλαυση της συμμετοχής σε ένα προηγμένο περιβάλλον, σε πίστες 'καθαρές', σε διοργανώσεις απόλυτες! Δεκατέσσερις οδηγοί βρέθηκαν στη Γαλλία και δύο στην Ιταλία.

Πέντε στην mini, οι Μάριος Αγγελόπουλος, Γιώργος Ντεντόπουλος, Νικόλας Φραγκάκης, Γιώργος Καφαντάρης στο Le Mans και ο Χρήστος Χατζής στο Lonato. Και οι πέντε στη παρθενική τους διεθνή συμμετοχή. Δε είναι τυχαίο πως όλοι οι μικροί εντυπωσίασαν... Η συμμετοχή τους σε αγώνες στην χώρά μας με δέκα συν συμμετοχές τους έχει εγκλιματίσει σε περιβάλλον αγώνα. Σαφώς και θέλουν δουλειά και προσπάθεια.

Απέναντι οι μεγαλύτεροι οδηγοί της Junior όπου οι Κωνσταντίνος Κομνηνός, Στυλιανός Πετρίσης, Ανδρέας Δεβετζόγλου στο ΙΑΜΕ και ο Γιάννης Λάντζης στο Rok φανέρωσαν έντονα τα σημάδια της τραγικής παρακαταθήκης των ελληνικών 'καρέ' των αγώνων με τέσσερις ή τρεις συμμετέχοντες. Ευτυχώς που ο Γιάννης έχει και ο Κωνσταντίνος αποκτά διεθνή εμπειρία, ο Στυλιανός στην πρώτη του εμφάνιση στο εξωτερικό εμπειρία είχε 'θράσος' και δεν 'ψάρωσε' και ο Ανδρέας την γνωστή του ταχύτητα... Δεν φτάνουν αυτά όμως. Τα παιδιά αυτά και τα τέσσερα είναι εξαιρετικοί οδηγοί και η εξέλιξή δε 'πάει' πουθενά με αγώνες των δύο σειρών στην 'σχάρα' εκκίνησης.

Στην Senior κατηγορία στην Γαλλία αν θα βλέπατε το τελικό, ίσως θα καταλαβαίνατε κάτι περισσότερο απ' ότι θέλω να σας μεταφέρω. Μάχη στην κυριολεξία καρτ με καρτ... Η ατυχία του Αλέξανδρου Ντάρσυ ήταν τόση που η εμπειρία από ανάλογους αγώνες δεν έσωσε την παρτίδα. Ο Θανάσης Χούρλιας ήταν πιο προσεκτικός και κινήθηκε όμορφα στον 3ο τελικό... δηλαδή για μια θέση από 68 και κάτω! Είναι γεγονός πως ο Αλέξανδρος συμμετείχε στον πρώτο αγώνα του Πανελληνίου φέτος και μόλις άρχισε το ΙΑΜΕ Series Hellas, συνέχισε εκεί κάνοντας συνολικά 4 αγώνες. Αντίθετα με τον Θανάση που έκανε μόνον τους τρεις του εμπορικού θεσμού. Λίγες ώρες 'πτήσης' για το καθόλα ταλαντούχο δίδυμο της Senior, όμως οι συνάδελφοί τους διεθνείς πολλών άλλων χωρών έχουν πολύ περισσότερες...

Πριν πάμε στους έμπειρους... ας μιλήσουμε για τους Gentlemen Drivers, Δημήτρη Παπαναστασίου στη ηλικιακά μεγάλη κλάση του Χ-30 Senior και του Γεωργίου Λαζαράκου της 'χαράς' και της απόλαυσης στην κατηγορία Super 175 που στην κυριολεξία το απόλαυσαν και άφησαν εξαιρετικές αγωνιστικές εντυπώσεις. Ιδιαίτερα ο Δημήτρης... του Γιώργου του έγινε πρόταση στο IAME International Final 2019 να συμμετέχει στην Junior κατηγορία, τιμής ένεκεν. Μπέρδεψαν το 51 με το 15... και ήταν πραγματικά το μοναδικό λάθος τον διοργανωτών. Ο Γιώργος όμως έκανε δεκτή την πρόταση-πρόσκλησή τους!

Και πάμε στη Super 175... με τον Φίλιππο Καλέση να βάζει κάτω την πολύχρονη αγωνιστική του εμπειρία, την διεθνή νοοτροπία που έχει εντρυφήσει σε αυτή, την σκληρή προπόνηση, την άψογη προετοιμασία και όχι απλά να 'ερωτοτροπεί' με το βάθρο αλλά μα 'βλέπει' και δεύτερη θέση σχεδόν μέχρι τον 11 από τους 18 γύρους του τελικού. Δυστυχώς ήταν άτυχος...

Όπως άτυχος ήταν και επί ο επί πενήντα αγώνες διεθνής Φώτης Σωτηρόπουλος στη Super Shifte Έμπλεξε με δύο 'off' κινητήρες κι όταν αποκαταστάθηκαν τα τεχνικά θέματα, είχε διάφορα συμβάντα μέσα στην πίστα που τον καθυστέρησαν.

Αφήσαμε τελευταίο, το πιο τρανό παράδειγμα, δουλείας με στόχο την διεθνή διάκριση. Με πρόγραμμα από τον Γιάννη Αντωνιάδη, ο Διονύσης Λιβέρης δουλεύει συνεχώς για το καλύτερο. Αγώνες με συγκεκριμένο βαθμό δυσκολίας στην Ευρώπη, συστηματική προπόνηση σε διαφορετικές πίστες και αποτέλεσμα: Διάκριση στην απαιτητική Super Shifte κατηγορία στο Le Mans.

Αυτή είναι η εικόνα της Ελληνικής πραγματικότητας του karting στην Ευρώπη. To 'τσιτάτο' δεν μας κάνει εδώ και πάμε έξω... έχει βαθμό ή καλύτερα κατηγορία αξιολόγησης. Πάμε έξω για να περάσουμε εμείς, ως γονείς καλά ή για να μάθει κάτι το παιδί, οδηγός; Αν είναι έτσι θέλει σωστή επιλογή ο αγώνας που θα συμμετέχουμε... Καθώς και τι θα δει ο γονέας, το πύργο του Αίφελ ή την λίμνη στο Κόμο. Και στις δύο περιπτώσεις χρειάζονται πριν αγώνες σωστοί, στην Ελλάδα, με σημαντικό αριθμό συμμετοχών με συναγωνισμό, πολύ μεθοδευμένη προπόνηση, σοβαρότητα και επιμονή! Μετά... έχει να δείτε αξιοθέατα, όλος ο Πλανήτης!
Καλή σας νύχτα...